یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

همه آنچه درباره مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی باید بدانید

۱۳ بازديد

همه آنچه درباره مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی باید بدانید

خنک کننده ظرفشویی یکی از آن موادی است که برای شستشوی بهتر ظرفشویی استفاده می شود. یکی از شایع ترین مشکلاتی که می بینید لکه های آب روی ظروف پس از شستن آن است. اگر ماشین ظرفشویی به طور کامل نشوید و شستشو دهد، بدون شک شما را ناراضی تر می کند. بنابراین توصیه می شود برای تسریع در روند شستن و خشک کردن ظروف از یخچال استفاده شود.

 

با وب سایت بکولند همراه باشید تا این مشکل را با هم بررسی کنید و در ظرفشویی بهتری به سودا و قدرت آن معرفی کنید.

مایع جلادهنده  ماشین ظرفشویی است و برای چه چیزی است؟

 

مبرید یک ماده شیمیایی (نوعی سورفکتانت) است که تا حدی از کشش سطحی آب جلوگیری می کند و از تشکیل قطره های آب جلوگیری می کند. مولکول های آب اغلب به دلیل کشش سطحی خود قطره های کوچکی را تشکیل می دهند و تبخیر این قطره های کوچک باعث لکه هایی بر روی ظروف می شود.

 

هنگامی که آب در ظرف ها قطره ای نمی شود و روی آن می ریزد (مایع شستن پراکنده می شود)، غذاهای تمیزتر و روشن تری خواهید داشت.    اگر از یخچال استفاده شود، این روشنایی بیشتر برای ظروف کریستال و شیشه خواهد بود.    علاوه بر این، خشک کردن ظروف در ماشین ظرفشویی سریع تر انجام می شود.ترجیح داده می شود از خنک کننده برندهای معتبر و شناخته شده که اصلی هستند استفاده شود تا سلامت آن ها فراتر از شکوه و پاکیزگی ظروف تضمین شود.مبرید کشش سطحی مولکول های آب را کاهش می دهد و باعث درخشش ظروف می شود.

کجا و چگونه سودا را درون ماشین ظرفشویی بریزید

 

مایع ریخته شده در نزدیکی (نزدیک یا بالا) پد شستشو یا ژل بر روی اکثر مدل های ماشین ظرفشویی قرار دارد. دوربین نیز با نماد خاص خود مشخص شده است که بیشتر شبیه ستاره است و درخشش را نشان می دهد. برای ریختن شوینده در خانه خود، ظرف را با دقت باز کنید و مقدار کافی بریزید (این مقدار معمولاً با یک خط یا علامت روی ظرف نشان داده می شود) شوینده را در خانه خود قرار دهید.

 

اگر به دلیل کمبود محفظه نمی توان از سودا در ماشین ظرفشویی خود استفاده کرد، از سبدهای یخچالی استفاده کنید. در بیشتر موارد محل این سبدها قفسه در بالا است.سرریز خنک کننده معمولاً در نزدیکی محفظه ماشین ظرفشویی قرار دارد.

 

اگر محفظه خنک کننده خالی باشد، نور ستاره ای شکل مربوطه قرمز می شود و شما می توانید این خطا را با پر کردن دوربین ویژه اصلاح کنید، علاوه بر اینکه دوربین تا محل قرار دارد. علامت گذاری شده، با مایع پر نمی شود، نور قرمز دوباره روشن خواهد شد.

 

البته در برخی موارد حتی اگر ظرف مایع پر باشد، چراغ قرمز باز هم روشن خواهد شد.

 

 

یخچال فریزر دوقلو بکو - قیمت یخچال دو قلو بکو - وب سایت رسمی بکو

یخچال فریزر دوقلو بکو مدل 445E23DS/350E23PX - قیمت و خرید یخچال فریزر دوقلو بکو - بکو لند

یخچال فریزر ساید بای ساید بکو - وب سایت رسمی بکو

یخچال فریزر ساید بای ساید مدل GN162423ZX بکو - قیمت ساید بای ساید دو درب بدون دستگیره بکو - بکو لند

یخچال فریزر ساید بای ساید چهار درب سفید روی چرم مدل GNE134821E بکو - بکو لند

منبع

https://bekoland.ir/product/%d9%85%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%86-%d8%b8%d8%b1%d9%81%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%a8%da%a9%d9%88-%d9%85%d8%af%d9%84-dfn28422s/

https://bekoland.ir/%d8%aa%da%a9%d9%86%d9%88%d9%84%d9%88%da%98%db%8c-autodose-%d8%a8%da%a9%d9%88/

معرفی شرکت خدمات کامپیوتری رایانه کمک

۱۲ بازديد

معرفی شرکت خدمات کامپیوتری رایانه کمک

 

s8_reyq.jpg

 

رایانه کمک با سابقه بیش از ?? سال ارائه خدمات کامپیوتری، سال‌ها است که به‌صورت تلفنی به حل مشکلات کامپیوتری و تلفن همراه شما عزیزان می‌پردازد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زومیت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

باتوجه‌به سابقه بالای ما در این زمینه و همچنین بهره‌مندی از کارشناسان مجرب و باتجربه به جرأت می توانیم بگوییم شرکت رایانه کمک در نوع خود بی‌نظیر است

 چرا رایانه کمک؟

از سال‌ها پیش بسیاری از کارشناسان کامپیوتر شروع به حل مشکلات کامپیوتری هم‌وطنان عزیز  کرده‌اند؛ اما زمانی‌که ما با یک مشکل کامپیوتری روبه‌رو می‌شدیم، مجبور به انتقال کامپیوتر خود به یک خدمات کامپیوتری بودیم. شروع کار رایانه‌کمک بر این مبنا بود که دیگر نیاز به انتقال کامپیوتر شخصی خود نداشته باشیم؛ بنابراین علاوه بر کاهش زمان و هزینه سعی بر افزایش امنیت اطلاعات شما عزیزان داشته‌ایم

در بیشتر مواقع مشکلات کامپیوتری در کمتر از پنج دقیقه صحبت، با یک کارشناس کامپیوتر حل می‌شود؛ پس صرف هزینه و زمان بالا برای جابه‌جایی کامپیوتر به یک مرکز کامپیوتری به هیچ عنوان منطقی نیست

همان‌طور که از صحبت‌های بالا متوجه شدید، حل مشکلات کامپیوتری به‌صورت تلفنی یا حتی از طرق اینترنت و با استفاده از نرم‌افزارهای ریموت کنترل، ایده‌ای شد برای تأسیس شرکت پشتیبان کامپیوتر رایانه کمک، ما این شرکت را با بهره‌مندی از کارشناسان مجرب تأسیس کردیم تا در کمترین زمان قادر به حل مشکلات شما عزیزان باشیم

 

 انواع خدمات شرکت رایانه کمک

 در این قسمت می‌خواهیم شما را با خدمات شرکت رایانه کمک بیشتر آشنا کنیم.

  ما در دو حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار کامپیوتر آماده ارائه خدمات به شما هموطنان عزیز هستیم. همچنین در حوزه حل مشکلات نرم‌افزاری گوشی‌های تلفن، کارشناسان باتجربه‌ای ما را همراهی می‌کنند

  • پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری
  • عیب‌یابی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری
  • بازیابی اطلاعات
  • ارائه و نصب انواع آنتی‌ویروس، ویروس‌کشی
  • نصب انواع سیستم‌عامل‌ مانند ویندوز
  • تعمیر کامپیوتر
  • راه‌اندازی شبکه
  • نگه‌داری از شبکه‌های کامپیوتری
  • عیب‌یابی شبکه
  • ارتقا و به‌روزرسانی کامپیوترهای قدیمی
  • نصب نرم‌افزارهای عمومی و تخصصی
  • حل مشکلات نرم‌افزاری
  • اعزام کارشناس کامپیوتر به محل کار و منزل شما و تعمیر کامپیوتر در محل
  • حل مشکلات اینترنتی
  • راه‌اندازی اینترنت و تنظیم مودم
  • فروش قطعات سخت‌افزاری
  • فروش تجهیزات کامپیوتری
  • طراحی سایت با کدنویسی یا وردپرس
  • نگه‌داری سایت
  • آموزش کامپیوتر

  خدمات کامپیوتر تلفنی

 همان‌طور که متوجه شدید اصلی‌ترین کار شرکت رایانه کمک ارائه خدمات کامپیوتری تلفنی است. بدین منظور شما عزیزان می‌توانید با شماره‌های 9099071540 و 909070192 ازطریق تلفن‌ ثابت و خط موبایل همراه اول با شرکت رایانه کمک در تماس باشید. کارشناسان ما پس از از شنیدن مشکل کامپیوتری شما ما به‌صورت تلفنی در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل را برطرف می‌کنند و در صورت نیاز از شما درخواست می‌شود برای بالا بردن کیفیت خدمت‌رسانی و سرعت، روی سیستم خود نرم‌افزار ریموت نصب کنید تا کارشناس به‌صورت ریموت به سیستم شما متصل شود و مشکل را برطرف کند. اما در صورتی‌که مشکل سخت‌افزار  تشخیص داده شود یا امکان حل مشکل به‌صورت تلفنی و اینترنتی برقرار نباشد، کاربر می‌تواند از گزینه ثبت سرویس حضوری استفاده کند که در این صورت، هم می‌توانیم کارشناس به محل اعزام کنیم و هم شما می‌توانید سیستم خود را به محل شرکت رایانه کمک ارسال کنید

 خدمات کامپیوتر در محل

همان‌طور که در قسمت قبل توضیح داده شد، یکی از خدمات شرکت رایانه کمک اعزام کارشناس کامپیوتر به محل است. مزیت این روش این است که تعمیر کامپیوتر شما جلوی چشم‌تان انجام می‌شود.

بنابراین علاوه بر افزایش امنیت و در صورت داشتن زمینه، شما می‌توانید روش حل مشکل کامپیوتر را از کارشناس شرکت ما یاد بگیرید

یکی از اهداف شرکت رایانه کمک افزایش سطح آگاهی شما عزیزان است و در هر دو روش:

?- زمانی‌که به‌صورت تلفنی در حال کمک به شما در رفع مشکل کامپیوتری هستیم.

?- زمانی‌که به‌صورت حضوری در محل به تعمیر کامپیوتر شما می‌پردازیم.

تمامی مراحل انجام کار قدم به قدم به شما عزیزان توضیح داده خواهد شد. با این کار به افزایش سطح آگاهی هم‌وطنان خود در زمینه کامپیوتر کمک کرده‌ایم

البته شاید بسیاری از هم‌وطنان این ذهنیت را داشته باشند: «ازآنجاکه ما از این طریق کسب درآمد می‌کنیم، چه دلیلی دارد این مراحل را به آن‌ها آموزش بدهیم و شاید در آموزش کوتاهی کنیم»؛ اما باید بگوییم با پیشرفت روزبه‌روز تکنولوژی مشکلات کامپیوتری نیز روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین ما به‌دنبال یادگیری و رفع مشکلات جدید هستیم پس آشنایی شما با مشکلات قدیمی تداخلی با کار ما ندارد.

هم در زمینه حل مشکلات کامپیوتری شما و هم در زمینه آموزش رفع مشکلات کامپیوتر ما با شما همراه هستیم.

 فروش قطعات سخت‌افزاری

 زمانی‌که شما تصمیم به خرید قطعات سخت‌افزاری برای حل مشکل یا حتی ارتقا سیستم کامپیوتری خود دارید، بهتر است با یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات کامپیوتری تماس بگیرید. این موضوع می‌تواند صرفه‌جویی در زمان و هزینه را برای شما عزیزان به‌همراه داشته باشد. ازآنجاکه قطعاتی ارائه‌شده توسط شرکت‌های معتبر، اورجینال و فابریک است و باتوجه‌به داشتن گارانتی معتبر، دیگر نگران خرید قطعات فیک نخواهید بود.

شرکت رایانه کمک علاوه بر ارائه خدمات کامپیوتری، بخش تعمیرات تخصصی لپ‌تاپ را برای راحتی کار شما عزیزان راه‌اندازی کرده است. بنابراین با خیال راحت می‌توانید قطعات سخت‌افزاری مدنظر خود را تنها با یک تماس تهیه کنید.

 آموزش کامپیوتر در منزل

علاوه بر اینکه شما می‌توانید همراه‌با کارشناسان ما قدم به قدم مراحل حل مشکلات کامیپوتری یا تلفن همراه را یاد بگیرد، شرکت ما بسته آموزش کامپیوتری را با عنوان «ده مهارت» ارائه کرده است. عزیزانی که قصد یادگیری کامپیوتری در منزل داشته باشند، می‌توانند با تهیه این بسته آموزشی در زمینه‌هایی از قبیل (وردپرس، ویندوز، آفیس، فتوشاپ و ...) به یادگیری کامپیوتر بپردازند. ما در این بسته آموزشی سعی کرده‌ایم علاوه بر آموزش‌های کاربردی، رفع انواع مشکلات کامپیوتری را نیز آموزش دهیم. امیدواریم توانسته باشیم در زمینه افزایش آگاهی هموطن‌های خود قدمی برداریم.

منبع : www.zoomit.ir

مجموعه NFT پلتفرم Splinterlands در 30 ثانیه فروخته شد

۱۱ بازديد

مجموعه NFT پلتفرم Splinterlands در 30 ثانیه فروخته شد

پلتفرم بازی Splinterlands با همکاری Loak و Waka Flocka Flame، مجموعه منحصر به فرد NFT خود را تنها در 30 ثانیه فروخت.

نتیجه همکاری این بازی بلاک چین با مرکز NFT های پوشیدنی و خواننده رپ، دارای کاربرد بیشتری در خارج از بازی است.

مجموعه Waka Flocka NFT دو عملکرد اصلی نیز خواهد داشت. به عنوان یک کارت احضار قابل بازی و به عنوان NFT های پوشیدنی در فیلترهای AR Snapchat در نسخه‌های معمولی و طلایی عرضه خواهد شد.

کارت احضار قابل بازی، به نام Waka Spiritblade، یک احضار کننده مرگ افسانه‌ای 3 هزینه‌ای با توانایی سم است. این قابلیت برای تمام هیولاهای کاربر در میدان اعمال خواهد شد. بدین ترتیب این شانس 50 درصدی را برای آنها نیز ایجاد می‌کند تا در هنگام ضربه به هیولاهای دشمن سم خود را وارد کنند NFT های Waka Flocka فروخته شده، همه در سطح حداکثر خواهند بود.

دکتر جسی اگرود رایش مدیرعامل Splinterlands، هیجان خود را در خصوص همکاری با Loak و Waka Flocka Flame به اشتراک گذاشت.

NFTها امید مالکیت واقعی را دارند و بخش بزرگی از آن برای دارایی‌های درون بازی خریداری شده توسط کاربران است و خارج از بازی فروخته شوند. این تنها یکی از اولین نمونه‌های امیدوارکننده است که ارزش پیشنهادی را برای گیمرها تغییر خواهد داد.

معرفی بازی Splinterlands 

 

s8_hj86.jpg

اسپلینترلندز یکی از بازی‌های بلاکچینی قدیمی در بازار است که به تازگی دستاوردهای بسیاری کسب کرده است. این بازی در ابتدا با نام استیم مانسترز و در بستر بلاکچین استیم راه‌اندازی شد؛ اما زمانی که جاستین تون مدیریت این پلتفرم را بر عهده گرفت، به بلاک چین هایو منتقل شد و در آخر نام آن به Splinterlands تغییر یافت.

در این بازی، بازیکنان یک دسته کارت جمع‌آوری و طراحی می‌کنند و با بازیکنان دیگر نیز به رقابت می‌پردازند.

رقابت در این بازی به جای یک سیستم نوبتی شبیه به بازی‌های کارتی سنتی، سریع و خودکار هستند؛ مانند بازی‌های مبارزه‌ای خودکار.

جذابیت و نوآوری بازی اسپلینترلندز در جمع‌آوری و مبادله کارت‌های آن است؛ همه کارت‌ها در بازی Splinterlands از نوع NFT هستند، به این معنی که بازیکنان مالکیت کامل آنها را دارند و می‌توانند آنها را در بازار نیز معامله کنند.

در این بازی گیمرها می‌توانند با برنده شدن در رقابت‌ها توکن کریستال‌ انرژی تاریک کسب کنند و این توکن‌ها را می‌توان به بلاک چین‌های دیگری مانند اتریوم یا بایننس نیز منتقل کرد. همچنین این تیم پلی را نیز به بلاک چین وکس ایجاد کرده که به کاربران اجازه می‌دهد با رپد کردن توکن‌های NFT خود بتوانند آنها را در بازارهای محبوب NFT در بستر بلاک چین وکس معامله کنند. در آگوست سال 2021، این تیم توکن اکوسیستم خود را با نام اسپلینترشاردز راه‌اندازی کرد و از آن زمان، علاقه کاربران به این بازی بیش از پیش شده است.

اگر به دنیای ارز دیجیتال، متاورس و NFT علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم به وبسایت ایران متا مراجعه کنید. در ایران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار می‌دهیم و از هیچ خبر جدیدی در این حوزه بی‌اطلاع نخواهید ماند.

 

 

 

مقایسه اجمالی سوییچ های سیسکو

۱۷ بازديد

 

مقایسه اجمالی سوییچ های سیسکو

 

تکنولوژی FlexStack و FlexStack-Plus

Flexstack  نام تکنولوژی stacking است که برای سری سوییچ های اترنت 2960-S می باشد (تنها این سوییچ از این تکنولوژی استفاده می کند) Flexstack-Plus نیز برای سوییچ های کاتالیست سری 2960-X و 2960-XR استفاده می شود. هر دو تکنولوژی Flexstack و Flexstack-Plus نیاز به یک ماژول اکسترنال خاص برای استک شدن با یکدیگر و همینطور کابل Flexstack برای ارتباط با ماژولها دارند، که بدون این ماژول stacking عمل نمی کند.

 به گزارش بخش خبری نمناک اتصال سوئیچ ها به یکدیگر از طریق اتصال به وسیله این ماژول مخصوص، باعث می شود که سوئیچ های درون استک به صورت یک سوئیچ واحد عمل می کنند. تکنولوژی FlexStack و FlexStack-Plus با استفاده از ساختارهای درونی، مانند 1+N Redundancy، دسترسی بالا (HA) و قابلیت پیش تنظیمی، میتوانند مجموع هزینه ها را کاهش دهند، که در سوئیچ هایی که به صورت standalone استفاده می شود، وجود ندارد.

ویژگی های HA مثل EtherChannel و FlexLinks که بین اعضای یک استک کار می کند، موجب بالا رفتن طول عمر و اتصالات شبکه می شود. FlexStack-Plus بر پایه FlexStack است. FlexStack، در سال 2010 در سری سوئیچ های 2960-S و تکنولوژی FlexStack-Plus در سال 2013 با ماژولهای سری 2960-X و 2960-XR از سری سویچ های اترنت (کاتالیست) سیسکو معرفی شد.FlexStack-Plus به نوعی بهبود یافته FlexStack است.

پهنای باند آن به دو برابر افزایش یافته و اجازه می دهد تعداد سوییچ های بیشتری عضو استک شوند. پهنای باند FlexStack-Plus برای اعضای یک استک تنها 4Gbps در مقایسه با 20Gbps برای FlexStack می باشد. شما می توانید از طریق تکنولوژی FlexStack-Plus، 8 سوئیچ 2960-x یا 2960-XR و در FlexStack، تنها 4 سوئیچ 2960-S را عضو یک استک کنید.

نکته مهمی که در ارتباط با سری های XR وجود دارد اینست که لایسنس های OS  میتواند در برخی از پارت نامبر ها از لایه سوم ((IP Basedپشتیبانی کند.

معرفی محصول سوییچ سیسکو WS-C2960S-48LPS-L

قابلیت HA و Redundancy

اتصالات پرسرعت تکنولوژی Flexstack، ارتباطات پایدار (Redundant) را از هر عضو استک به عضو دیگر فراهم می آورد. در معماری stacking، مسیر داده اضافی (data path redundancy) قرار داده شده است.

n4_62vt.jpg

به این شکل که بین هر 2 عضو درون استک، 2 مسیر فیزیکی از طریق کابل استک قرار داده می شود که اتصال سوییچ های درون یک استک با کابل استک، یک مسیر redundant را فراهم می کند.

قابلیت stacking، در دسترس بودن سوییچ های اترنت را به وسیله قابلیت redundancy برای هر دو سوییچ فیزیکی و پورت های uplink ایجاد می کند. (یعنی یک ارتباط همیشگی پایدار فراهم می کند.) زیرا، تمام اجزای استک با لینک مستقل به سوییچ لایه بالا متصل می شوند و با از دست رفتن (قطع شدن) یکی از سوییچ ها یا یکی از اینترفیس های uplink، از دردسترس بودن شبکه جلوگیری به عمل نمی آید. یا در کل شبکه down نمی شود.

از آنجاییکه هر سوییچ logical چندین پورت uplink دارد، سوییچ logical هنوز هم متصل به شبکه است زیرا حداقل یک پورت uplink فعال دارد.

معرفی سوییچ سیسکو WS-C2960X-48TD-L 

Mixed FlexStack

Flexstack-plus با نسخه های پیشین 2960-S و Flex-stack سازگار است. ترکیب 2960-X و 2960-S به عنوان اعضای یک Stack شدنی است. هنگامیکه درون یک اسنک اعضایی مانند 2960-X و 2960-S وجود داشته باشند، Flexstack-Plus توانایی های خود را در حد یک Flexstack پایین می آورد طوری که پهنای باند استک به 40Gbps می رسد و بیشینه اعضای یک استک به 4 عضو می رسد.در این متن منظور از 2960، سوییچ های سری 2960-X و 2960-XR و 2960-S است مگر در جایی به طور ویژه نمونه خاصی نام برده شود تفاوت Flexstack و Flexstack-Plus در جدول زیر مشخص شده است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره 2960-X و 2960-XR به بخش Campus LAN Access Switchesدر سایت cisco.com مراجعه کنید.Flexstack و Flexstack-Plus به عنوان بخشی از معماری شبکه توسعه پذیر، به راحتی و سریع امکان تدارک و مدیریت تعداد بیشماری سویچ را در هر مقیاسی به ما می دهد.

Why Stack Ethernet Switches؟

استک کردن سویچ های اترنت، مجموع هزینه های مدیر شبکه و هزینه های نگهداری شبکه را کاهش می دهد، زیرا دستگاه های کمتری برای مدیریت وجود دارند و همچنین، زمان دردسترس بودن (uptime) شبکه به وسیله قابلیت redundancy افزایش می یابد. شکل 1 دو روش توسعه سوییچ های اترنت در لایه access را نشان می دهد.

 

در هرکدام از موارد، 4 سویچ اترنت به سویچ core (6509switch) متصل شده اند.سناریوی توسعه داده شده در سمت چپ، 4 سویچ را نشان می دهد که با کابل های مشابه در کنار یکدیگر قرار گرفته اند؛ اما در یک استک نیستند. (به صورت standalone هستند) هر سویچ standalone در سمت چپ، 2 پورت uplink در لایه distribution دارد که در یک گروه Etherchannel با یکدیگر ترکیب شده اند و 4 سویچ در شکل سمت راست با تکنولوژی Flexstack-Plus با یکدیگر استک هستند. (لینکهای Flexstack-Plus به رنگ قرمز در شکل نشان داده شده اند.) استک، 4 پورت uplink در لایه distribution دارد، زیرا Flexstack از قابلیت Etherchanneling اینترفیس های اترنت قرار گرفته درون یک استک پشتیبانی می کند. هنگامیکه تمامی سویچ ها در یک استک هستند، می شود از تمامی مزایای EtherChannel بهره مند شد. وقتی که سویچ ها دورن یک استک قرار می گیرند، تمامی مزایای گروه بندی EtherChannel برای آنها حفظ می شود. که همانطور که در شکل ملاحظه می کنید 4 پورت uplink درون یک گروه Etherchannel با یکدیگر قرار گرفته اند.

مقایسه ای کامل تر از انواع سوییچ 2960 را می توانید در شکل زیر ببینید

 

 

ارتودنسی نی نی سایت

۱۰ بازديد

ارتودنسی نی نی سایت

ارتودنسی به عنوان یکی از عمل‌های زیبایی دندان بوده که نقش مهمی در زیبایی چهره و خنده‌های شما ایفا می‌کند. بر این اساس لازم است برای انجام ارتودنسی با مراجعه به یک دندان‌پزشک مجرب اقدام به این کار نمایید. در این مقاله قصد داریم به بررسی ارتودنسی نی نی سایت بپردازیم.

ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی دندان را می‌توان نوعی درمان دانست که در دندانپزشکی رایج است. در این درمان معمولاً به‌وسیله یک سیم که به دندان‌ها متصل می‌شود مشکلات و ناهنجاری‌های دندان‌ها صاف شده و تمام آنها به حالت یکدست شده در می‌آیند.

به طور کلی در درمان ارتودنسی معمولاً یک سیم فلزی درون دهان و روی دندان‌ها قرار گرفته تا به مرور زمان دندان‌ها صاف و یکدست شوند. لازم است بدانید که درمان ارتودنسی توسط وسایل مختلفی انجام می‌شود که در اینجا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهد شد. اگر قصد انجام ارتودنسی و ایمپلنت را دارید ، لینک زیر می تواند برای شما مفید باشد.

اول ایمپلنت یا ارتودنسی

براکت؛ این نوع ارتودنسی که رایج‌ترین نوع آن می‌باشد به‌وسیله سیم‌کشی و نگین‌های براکت به دندان‌ها چسبیده شده و به نوعی در نقش دستگیره عمل خواهند کرد. انواع مختلف براکت به صورت فلزی، سرامیکی و پشت دندانی تولید می‌شوند.

اینویزیلاین؛ این نوع ارتودنسی نیز همانند سایر انواع آن بوده و دندان‌ها را به جایگاه مناسب‌تری هدایت خواهد کرد. این نوع ارتودنسی از جنس پلاستیک شفاف بوده تا در هنگام استفاده در دهان کاملاً نامشخص بماند.

هدگیر؛ این وسیله نیز بیشتر در گذشته مورد استفاده قرار داشته است و وسیله‌ای بوده که روی سر افراد قرار می‌گرفته و از جلو نیز بوسیله یک حلقه فلزی دور دندان‌های آسیاب انداخته می‌شده است.

بایت پلیت؛ این نوع از ارتودنسی نیز برای حل مشکلات فک مورد استفاده قرار می‌گیرد، به این صورت که در هنگام بسته شدن دهان اجازه نمی‌دهد دهان بیش از حد باز شود.

فنر الاستیک؛ این وسیله نیز نوعی فنر فلزی بوده که به براکت دندان‌های آسیاب بالا و پایین متصل شده تا انحراف آنها را اصلاح کند.

هربست؛ این وسیله نیز معمولاً در زمان رشد اسکلتی در کودکان و نوجوانان مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به اصلاح تناسب بین دندان‌های بالا و پایین کمک فراوانی خواهد کرد.

مراحل ارتودنسی دندان

همان طور که در بالا اشاره شد، ارتودنسی دندان یکی از روش‌های بسیار مهم برای درمان انحراف دندان‌ها بوده و سبب صاف شدن دندان‌ها و ایجاد ترکیب زیبا و شکیل در آنها خواهد شد. مراحل ارتودنسی دندان معمولاً به یک صورت انجام می‌شود، اما در افراد مختلف و با توجه به جنس دندان و تعداد آن‌ها و میزان بهم ریختگی فرم دندان‌ها متفاوت‌تر خواهد بود. در اینجا به صورت اجمالی به مراحل ارتودنسی دندان اشاره خواهد شد.

در اولین مرحله دندان‌پزشک دندان‌های شما را مورد معاینه قرار داده و در صورت نیاز با انجام عکس‌برداری مشکل دندان‌های شما را مشخص نموده پس شیوه درمان و هزینه‌های آن را هم برای شما توضیح خواهد داد.

در مرحله بعد نیاز است تا وضعیت دندان‌ها و لثه‌های شما نیز مورد بررسی قرار گیرد. در واقع اگر لثه‌های شما دچار عفونت یا تحلیل رفتگی باشند ابتدا لازم است عفونت آنها درمان شده و سپس اقدام به ارتودنسی دندان نمایید. همچنین اگر دندان پوسیده‌ای داشته باشید نیز ابتدا باید آن را درمان نمایید.

ارتودنسی در چند جلسه انجام می شود؟

بعد از همه اینها لازم است بر اساس نوع ارتودنسی و جنس دندان‌های شما عمل درمان و سیم‌کشی را آغاز نماید.

ابتدا متخصص ارتودنسی نگین براکت را به چسب مخصوصی آغشته کرده و سپس از همان چسب به سطح دندان مالیده می شود. پس از آن نیز نگین براکت را روی دندان می‌چسباند. اگر نوع چسب از موادی باشد که حساس به نور هستند، متخصص ارتودنسی با تاباندن نور مخصوصی چسب را سخت‌تر می‌کند. این کار برای تک‌تک دندان‌ها انجام می‌شود. سپس بند ارتودنسی که یک حلقه فلزی پهن می‌باشد، دور دندان آسیاب بزرگ عقب دهان قرار گرفته و به دندان چسبانده می‌شود. لازم به ذکر است که سیم ارتودنسی به یک حلقه وصل می شود و سپس به دانه‌دانه نگین‌های براکت نیز متصل خواهد شد. اتصال این سیم معمولا از طریق شیاری صورت می‌گیرد که در نگین براکت قرار دارد.

زمان ارتودنسی چقدر است؟

همان طور که می‌دانید برای هر نوع درمان پزشکی نیاز به طی مدت زمان خاصی است. ارتودنسی نیز یکی از درمان‌هایی بوده که طول مدت آن با توجه به عوامل متعددی تعیین می‌شود. برای مثال طول مدت درمان ارتودنسی با براکت به طور میانگین یک تا دو سال می‌باشد، با این وجود به هر میزانی که عمل ارتودنسی پیچیده‌تر باشد و یا به میزانی که دندان‌های شما از انحراف بالاتری برخوردار باشند، طول درمان نیز احتمالاً بیشتر خواهد شد. از سوی دیگر در صورتی که در زمان کودکی عمل ارتودنسی پیشگیرانه یا همان مقدماتی انجام شده باشد، درمان آن در بزرگسالی هم سریعتر و هم با موفقیت بیشتری انجام می‌شود.

مراقبت از ارتودنسی

لازم به ذکر است برای جلوگیری از شکستن یا خم شدن براکت نیز لازم است مراقبت بیشتری نسبت به مصرف خوراکی‌های سفت‌وسخت داشته باشید. مثلاً خوراکی‌هایی سفت مثل ته دیگ، هویج، سیب درختی، کلم بروکلی و غیر ممکن است باعث شکسته شدن یا کنده شدن براکت از دندان شده و یا موجب خم نمودن سیم ارتودنسی شوند. از سوی دیگر سعی کنید تا جای ممکن از جویدن برخی خوراکی‌های چسبناک که به دندان می چسبند مانند: آدامس، پاستیل، تافی و کارامل و از این قبیل خوراکی‌ها در تمام دوران ارتودنسی پرهیز نمایید و مراقبت های ارتودنسی را به خوبی انجام دهید. البته اگر از الانیر استفاده کرده اید می توانید آن را درآورید و سپس اقدام به خوردن کنید.

در صورتی که متوجه جدا شدن براکت از دندان تان شدید، بهتر است پیش از هر گونه اقدامی خونسردی خود را حفظ نموده، سپس وضعیت را بررسی کرده و ببینید آیا سیم ارتودنسی هنوز به نگین براکت وصل است یا از آن جدا شده است. در صورتی که سیم هنوز اتصال داشته باشد می‌توانید موقتاً با کمی موم ارتودنسی، نگین براکت را به دندان خود بچسبانید و در اسرع وقت به پزشک حود مراجعه و با استفاده از چسب مخصوص آن را بچسبانید.